viernes, 8 de octubre de 2021

Clase 08/10/21

 2.2. Sistemes de comunicació entre el terminal i el centre d'atenció:

2.2.1. Els protocols de la comunicació.

 Dos dispositius de teleassistència que intercanviïn informació entre si han de disposar d'una mateixa senyalització o protocol de comunicació.

    >> Què és un protocol de comunicació?

Defineix les regles per a la transmissió i recepció de missatges de manera eficaç i fiable.

Un protocol permet:

    · Saber l'estat del terminal.

    · Controlar el funcionament i la configuració del terminal en atenció de trucades.

    · Controlar la configuració del tipus d'alarmes que pot generar.

    >> Tipus de protocol.

Cada protocol de comunicació està dissenyat pels fabricants dels terminals i pot incorporar diferents funcionalitats:

    · Obert o estàndard. És compatible per a tots els sistemes.

    · De propietat. Pertany a una empresa i només és compatible amb els equips i plataformes d'atenció desenvolupats o permesos per aquesta empresa.

2.2.2. Comunicació a través de línia fixa.

Fins ara la prestació del servei de teleassistència es realitzava majoritàriament a través de la xarxa telefònica bàsica. (la convencional)

Avui en dia les línies analògiques estan cada vegada més en desús, per:

    · La falta d'infraestructura telefònica per donar resposta en alguns llocs, com certes zones rurals.

    · La proliferació de companyies de telèfon que operen amb línies digitals.

2.2.3. Comunicació a través de línia GSM.

GSM → És un tipus de xarxa que s'utilitza per a la transmissió mòbil de veu i dades, és a dir, és la manera que tenim de comunicar-nos a través de telèfons mòbils.

Avantatges que presten els GSM:

    · Pot instal·lar-se de manera autònoma, independentment que existeixin línies fixes de telèfon o no.

    · En cas que la persona usuària canviï domicili, podrà moure la terminal GSM.

    · Els equips de GSM compten amb components més avançats que permeten connectivitats alternatives.

    · Els models més avançats permeten la comunicació remota.

2.2.4. Comunicació a través de línies IP.

La comunicació en IP és la del futur, el que passa és que són molt més cars.

2.3. Teleassistència avançada.

Segons las seves característiques les podem agrupar en: 

    · Complements tecnològics, instal·lats a la llar per millorar les condiciones de seguretat.

    · Dispositius de teleassistència mòbil.

    · Dispositius per al servei de telelocalització. 

2.3.1. Complements tecnològics. 

Són dispositius instal·lats a l'habitatge, compatibles amb el terminal domiciliari, i dissenyats per alertar de diferents eventualitats. 

Funció principal que realitzen:

    · Donar seguretat.

    · Fomentar i reforçar l'autonomia.







No hay comentarios:

Publicar un comentario