miércoles, 22 de marzo de 2017

ACTIVITAT 3-4 FCT DIA 3-5-17

Hola estimades alumnes.
Per tal d'anar facilitant-vos la tasca vos explique amb més detalls les ACTIVITAT 3-4  que entreguem el 3 de maig a les 17'10 hs.

ACTIVITAT 3.-REALITZAR EL PERFIL D'UN USUARI
 En el llibre de CNP podeu veue varis tipus de casos de Necessitats Físiques,familiars,socials i psicològiques.
En l'apartat 2.4.1 podeu veure escales de  KATZ,LAWTON ,MEC de LOBO i DUKE.Eixes escales vos poden ajudar junt en els apunts del sector on treballes a completar el perfil d'eixa persona amb inicials.El llibre CNP explica les característiques de :
-Autonomia personal
-Persones majors
-persones amb discapacitat
-persones amb enfermetats
-Persones  amb enfermetat mentals.
Dependrà de cada tipus de centre on esteu busqueu el sector on es troben.
EL PAI PROJECTE ATENCIÓ INDIVIDUALITZADA  està en les pagines  64-65 del llibre de OAP.Podeu agafar eixe esquema i l'aplicar a eixa persona que heu triat previ acord amb la intructora i posant solament unes inicials fictícies.
També vos enviaré un altre correu on esta en PDF les fotocopies del PAI d'OAP.


Necessitats persones majors:

http://1tapsdaiesveles.blogspot.com.es/2018/02/necessitats-de-les-persones-majors.html

L'ACTIVITAT 4  REGISTRE ACTIVITATS FOMENTEN COMUNICACIÓ
Podeu fer una graella que continga:
usuaris  /  tipus de recursos /característiques de la família/ entorn del poble.

 Les activitats que fomenten la comunicació poden ser de diferents tipus segons els usuaris. En el mòdul de SUPORT A LA COMUNICACIÓ podeu trobar diferents tècniques.

-Usuaris: En primer lloc cal mirar bé com son les persones que estàn en el centre, intentar classificar per grups per poder diferenciar les necessitats de cada persona.

-Els recursos sòn tots els instruments que utilitzem per a aconseguir millorar la comunicació verbal, gestual, social, familiar i del propi entorn.

-Característiques de la familia: Cada usuari conviu i naix en una familia concreta amb unes caracteristiques molt concretes: una forma de parlar, de comunicar-se, enfadar-se, premiar, etc... Cal mirar com son les families dels usuaris per poder comunicar-se bé en elles. (Explicar en 1 foli al menys).

-Entorn del poble: Cada centre està en una comunitat de veïns, poble, barri, zona del poble. Cal estudiar i explicar com es eixe barri, eixe poble, i cal explicar com eixiran del centre, com aniran a la biblioteca, a la piscina, al poliesportiu, al mercat, al centre de salud, al llar de jubilats, als passejos que haja, a l'esglèsia, casa de cultura, casal juvenil, llibreries, festes locals, festes populars, teatres, activitats dins del centre, activitats extraescolars, etc...

Eixa és una activitat general per intentar explicar com pot relacionar-se la persona que viu en un centre amb els altres usuaris,amb altres recursos socials,amb les famílies i amb l'entorn del poble o barri.
Això podeu mirar-ho en els Capítols 11-12-13-14-15 del llibre de ATENCION I APOYO PSICOSOCIAL AAP.
Es tracta d'organitzar eixa informació del llibre i  aplicar-la al teu centre de FCT demostrant que saps manejar i treballar amb l'entorn,les families i els usuaris.



 
  • EXTENSIÓ:
  • -10 folis a ordinador SENSE FOTOS
    -En el caso de voler posar fotos, s'adjuntaran en un  ANEX APART.

    -Font i tamany de lletra: ARIAL 12
     -INTERLINEAT 1,5
    -NUMERAR PÀGINES
    -ANEXES AL FINAL

No hay comentarios:

Publicar un comentario