4-11-2020
Angie ha començat la classe fent l'activitat de presentació.
4.1 L'ATENCIÓ DE TRUCADES DES DEL CENTRE D'ATENCIÓ
4.1.1 TIPUS DE TRUCADES
- Les trucades entrants: són les que s'emeten des del domicili de la persona usuària i es dirigeixen de la persona usuària.
- Les trucades sortints: s'anomenen així les emeses des del centre d'atenció cap al domicili de la persona usuària.
- Informatives: l'objectiu es transmetre informació sobre continguts temàtics com per exemple vida saludable.
- D'emergència: engloben les trucades originades per situacions que impliquen risc per a la integritat física, psíquica o social de la persona usuària o del seu entorn.
- De suggeriments i reclamacions: es tracta de les trucades en les quals la persona usuària es queixa de la prestació del servei, efectua reclamacions formalment.
- D'agenda: són trucades programades des del centre d'atenció, destinades a fer un seguiment de la situació de la persona usuària.
4.1.2 PREMISSES PER ATENDRE LES TRUCADES
- Estabilitat, seguretat i tranquil.litat a les persones que atenem.
- Atenem persones molt diverses, cadascuna amb la seva personalitat pròpia, i amb una càrrega emocional oscil.lant.
- Són persones que requereixen respecte, atenció personalitzada i tracte cordial, a causa de la seva situació de dificultat.
4.1.3 LA COMUNICACIÓ NO PRESENCIAL
La comunicació no presencial es produeix quan emissor i receptor no interaccionen presencialment, sinó per un altre mitjà, com el telèfon.
- No hi ha el llenguatge visual.
4.2 HABILITATS DE COMUNICACIÓ EN TELEASSISTÈNCIA
Com que mantenir una conversa telefònica és menys eficaç que la comunicació directa.
Pilars fonamentals per un operador/a:
- Expressar-se de manera clara i precisa.
- Escoltar de manera efectiva per comprendre les necessitats de la persona usuària.
La combinació de les dues accions donarà lloc al tercer element: la retroalimentació.
4.2.1 EXPRESSAR-SE DE MANERA CLARA I PRECISA
- El llenguatge verbal: és el s'emet mitjançant les paraules.
- El llenguatge para verbal: es refereix als components vocals, verbals, de la parla; dit d'una altra manera.
- D'una banda, que el missatge sigui precís, ben constru:it gramaticalment i amb un lèxic fàcil de comprendre per la persona interlocutura.
- De l'altra, que s'emeti amb un volum i un to adequats, amb una veu càlida, que sigui fluid.
No hay comentarios:
Publicar un comentario