Dia 2 de desembre
Activitat de presentació feta per: Desi Marín
Consisteix en fer figures, imitació postural
Els de la primera fila fan una figura i els de darrere han d'anar enganxant-se a les figures i repetir-les.
Comencem teoria. pagina 73
4.2. Habilitats de comunicació en teleassistència
Expressar-se de manera clara i precisa per mitjà del llenguatge verbal també del para verbal.
Escoltar de manera efectiva per comprendre les necessitats de la persona usuària de la millor manera possible.
4.2.1. Expressar-se de manera clara i precisa
El llenguatge verbal. És el que s'emet mitjançant les paraules. Fa referència al contingut del missatge, a "allò que es diu".
El llenguatge para verbal. Es refereix als components vocals, no verbals, de la parla; dit d'una altra manera, a la manera "com es diu" alguna cosa. Inclou aspectes com el volum, el to o la calidesa de la veu, l'entonació, la fluïdesa de la parla, la velocitat, l'ús de les pauses.
4.2.2. Potenciar la retroalimentació
La interacció efectiva en la comunicació només es duu a terme si hi ha retroalimentació.
Anomenem retroalimentació la comunicació que el receptor envia a l'emissor indicant-li si ha entès el seu missatge o no.
La retroalimentació en l'atenció tele-assistencial
• Per part nostra identifiquem les necessitats reals que la persona ens vol transmetre i aconseguim que ella senti que ha estat així efectivament.
• La persona interpreti correctament les indicacions que li transmetem, perquè són una resposta a les inquietuds que ens ha plantejat.
• Que l'esperi la persona que la rep, és a dir, que la persona usuària esperi un missatge de tornada.
• Que sigui directa. Hem d'intentar que la persona no es desvío en el que ens vol transmetre i que això no provoqui un malentès.
• Que puguem integrar l'aspecte afectiu de manera positiva. Així, la persona tindrà més confiança per concretar les seves demandes.
• Que el missatge de tornada sol·liciti actuacions que la persona pot dur a terme.
Barreres a la retroalimentació
Un operador o una operadora del centre d'atenció podrà trobar dificultats per mantenir una retroalimentació eficaç amb la persona usuària.
Anomenem barreres a la retroalimentació totes les actituds o resistències de la persona usuària que dificulten la conversa bilateral.
4.2.3. L'escolta activa
Escoltar activament consisteix a posar tots els mitjans al nostre abast per poder entendre el que ens vol dir el nostre interlocutor, i alhora aconseguir que la retroalimentació sigui positiva.
• No anticipar-se en la conversa, respectant convenientment el torn de paraula.
• Adoptar una actitud positiva i empàtica, intentant veure la situació desde la perspectiva de la persona usuària.
• No emetre judicis de valor sobre el que transmet.
• Verificar la informació a mesura que l'anem rebent. Per fer-ho disposem de dos mecanismes:
• Repetir amb paraules pròpies el que la persona acaba de dir, per assegurar-nos que hem interpretat correctament el missatge
• Preguntar sobre els aspectes que no quedin clars per esclarir imprecisions i completar la informació.
4.2.4. Identificar les necessitats
La identificació de les necessitats es durà a terme mitjançant una sèrie de preguntes destinades a esbrinar l'atenció específica que la persona usuària necessita.
Comentem de la pelicula que vam vore
-Blancs i negres
-Narrativa
-
No hay comentarios:
Publicar un comentario