miércoles, 27 de enero de 2021

CLASE 27-01-2021

 6.3. AVALUACIÓ I SEGUIMENT DE LA QUALITAT

6.3.1. Mecanismes de seguiment  de la qualitat.

Una comissió de seguiment és un órgan format per un grup variat de professionals que tenen com a objectiu fer el seguiment de tot el sistema de qualitat en l'àmbit de l'empresa o organització.

  • Vetllar per el compliment dels estandars previstos
  • Assegurar que la percepció respecte a la qualitat de prestació del servei
  • Garantir la detecció i correcció immediates de les possibles incidències
  • Disposar d'un sistema de recepció i anàlisi de queixes

6.3.2. Instruments per fer el seguiment de la qualiat, Els indicadors.

Un indicador és l'element de mesura que serveix per quantificar una activitat determinada.

Indicadors de qualitat segons qui els marca

  • Indicadors de qualitat interns
  • Indicadors de qualitat extern

Indicadors de qualitat segons el que vulguem mesurar 

  • Demanda: relacionats amb la demanda del servei 
  • Satisfacció: mesuren el grau de satisfacció
  • Prestació del servei: avaluen el funcionament del servei 
  • Personal: proporcionen informació sobre tots els aspectes relacionats amb el personal
  • Funcionament de l'àrea tècnica: analitzen els resultats finals de les activitats

6.3.3. Els resultats de l'avaluació. 

Les conclusions de l'anàlisi del sistema es derivaran de la comparació entre els compromissos adquirits i els resultats de l'avaluació.

6.3.4. Detecció de no conformitats i establiment d'accions correctores i preventives.

Les no conformitats.

Una no conformitat és l'incompliment d'algun dels requisits que estableix la norma per la qual es regeix el nostre sistema de gestió de la qualitat. 

Accions correctores o preventives

  • Una acció correctora 
  • Una acció preventiva

No hay comentarios:

Publicar un comentario