1.5. La prestació de serveis domiciliaris.
La responsabilitat sobre el sistema de serveis socials és pública.
1.5.1 Models de gestió.
Podem distingir tres models:
-Públic (Gestionat per entitats locals o supralocals)
-Mixt (Gestionat per l'administració local)
- Privat (Es gestiona i s'executa a través d'empreses, entitats o professionals privats)
1.5.2 L'organització de l'atenció domiciliària.
Disposa de tres nivells d'organització:
-La direcció o gerència (persona en qui resideix la màxima responsabilitat del servei).
-La coordinació del servei.
-L'equip multidisciplinari d'atenció directa.
L'equip de treball es coordinarà a través de les reunions de seguiment.
1.6. L'accés als serveis d'atenció domiciliària.
1.6.1 La sol-licitud del servei.
És el document a través del qual una persona requereix el servei expressant-ne la necessitat.
En general es demanen els documents següents:
-Imprès de sol-licitud de la comunitat.
- Fotocòpia del DNI.
-Fotocòpia de la targeta sanitària individual.
-Justificant d'ingressos de l'any en curs.
-Fotocòpia de la declaració de la renda.
-Informe mèdic acreditatiu.
- Certificat d'empadronament.
-Certificat de convivència.
-Autorització per a la domiciliació de pagaments.
1.6.2 Tramitació. Valoració de les necessitats.
Aquesta informació la recollirà mitjançant la combinació de tres instruments:
-La realització de diverses entrevistes.
-L'empleament d'uns qüestionaris o escales.
Combinació d'escales estandarditzades.
Escala o qüestionari elaborat per la mateixa entitat municipal.
-L'observació directa de la persona i el seu entorn.
1.6.3 Resolució de la sol-licitud.
Es té la informació per comprendre quina és la situació de la persona sol-licitant. S'analitzarà la funcionalitat de la persona des de tres àrees:
-La capacitat de la persona per a dur a terme per si mateixa les AVD.
-El dimensionament del suport social o ajuda.
-La determinació de les dificultats de l'entorn.
-La situació econòmica.
Una vegada realitzada la valoració, s'estarà en disposició de realitzar un diagnòstic i emetre una resolució.
1.6.4. El contracte de servei.
És un document que recull les condicions de servei (bàsicament tasques i horaris), així com els drets i deures de la persona usuària i el compromisos que aquesta i la seva família contreuen.
Normalment inclouen aquestes apartats:
-Les dades d'identificació de la persona.
-Les dades del serveis socials.
-Les tasques que es duran a terme.
-El període de prestació del servei.
-Les hores diàries i l'horari.
-Els compromisos de la persona.
No hay comentarios:
Publicar un comentario