>>Les persones amb malalties cròniques:
Les persones amb malalties de llarga durada també poden ser usuàries del servei de teleassistència, els requisits d'accés vindran condicionats principalment pel tipus de necessitats que presente la persona a causa de la malaltia.
El tipus de malaltia pot ser des de molt lleu, fins a suficientment gran.
>>Les víctimes de violència de gènere:
Per a que una vicima de violència de genere, disosi del servei de teleassistència, hi ha una serie de requisits.
· No conviure amb els maltractadors/es.
· Disposar d'una ordre d'allunyament.
El servei en aquest col·lectiu té uns objectius específics diferents dels d'altres modalitats i que es reflecteixen en els protocols d'actuació generals del servei telefònic d'Atenció i Protecció per a víctimes de la violència de gènere.
· Garantir una atenmció inmediata i adecuada, a traves de personal especialitzat.
· Proporcionar seguretat i tranquil·litat a les usuàries del servei i als seus familiars.
· Potenciar l'autoestima i la qualitat de vida de les usuàries del servei.
· Ajudar a disminuir la sobrecàrrega que supota una usuària d'aquestes característiques, proporcionat-li tranquil·litat.
La prestació del servei a aquest col·lectiu, es duu a terme en la modalitat de teleassistència mòbil. (TAM)
1.3.2. Les tipologies de persones usuàries:
Distingim quatre tipologies de persones.
· Persona titular del servei ⇢ És la persona que figura com a titular en elk contracte i compleix en els requisits.
· Persones usuàries ⇢ Són totes les personesque a causa de la seva situacó, es beneficia o són destinataries d'aquest servei.
- Sense unitat de control remot: No té la capacitat física, psíquica o sensorial per poder sol·licitar per ella mateixa aquesta funció.
- Amb unitat de control remot addicional: Es dona en aquelles situacions en les quals en una mateixa unitat convivencial coincideixen dues persones que es trobe en una pareguda situació.
· Persona convivent ⇢ És la persona que comparteix domicili amb la persona o persones usuàries sense ser beneficiària del servei.
· Persona de contacte ⇢ És la persona de referència en casos d'emergència.
1.4 L'accés al servei.
En funció del pagament hi han des tipus de maneres de prestar els serveis:
1.4.1. La prestació pública:
Consisteix en l'oferta del servei duta a terme pels serveis socials dels organismes públics competents, i finançada íntegrament o parcialment pel l'Administració.
El SAAD es el conjunt de prestacions de serveis, que es recull a la cartera de serveis socials.
· Accés gratuïta al servei ⇢ Es duu a terme quan la instal·lació i el manteniment del servei no genera cap mena de cost per a l'usuàri.
· Mitjançant copagament ⇢ El cost del servei és compartit entre l'organisme regulador i la persona usuària.
Per solicitar qualsevol d'aquestes modalitats has d'acudir als Serveis Socials Comunitaris.
>>Els requisits s'accés:
No hay comentarios:
Publicar un comentario