Hem realitzar la activitat de presentació (Txell)
30 min de tema.
>> Les víctimes de violència de gènere.
Es el més diferenciat,ja que és el que menys cracterístiques comprateix amb la resta.
S'estableix una sèrie de requisits,entre els quals es destaquen:
·No conviure amb la persona o persones que l'han sormès al maltractament.
·Disposar d'una ordre de protecció o mesura d'allunyament. El servei de teleassistencia tindra la mateixa durada que la ordre.
El servei en aquest col·lectiu te uns objectius diferents dels d'altres modalitats.
·Garantir una atenció immediata i adequada davant de situacions d'emergència, a través de personal especialitzat.
· Proporcionar seguretat i tranquil·litat a les usuaries del servei i als familiars que depenen directament d'elles, oferint-los suport suport,informació i assessorament i garantir-los la comunicació interpersonal,les 24hores del dia.
·Potenciar l'autoestima i la qualitat de vida a les usuaries ,contribuint a crear una xarxa social de suport, i animant-les perqué maninguin contacte amb l'entorn familiar.
·Ajuda a disminuir la sobrecarrega que suporta una usuaria d'aquestes caracteristiques.
1.3.2 Les tipologies de persones usuaries.
Son moltes les persones relacionades amb el servei de teleassistencia ,no es tracta unicamnet de la persona usuaria. Aixo, distingim quatre tipologies de persones.
·Persona titular del servei: Persona que figura com a titular en el contacte i que compleix els requisits per accedir al servei
·Persones usuaries: Les persones que, a causa de la seva situació , es beneficien d'aquest servei,independentment del col·ectiu a que pertanyen. Entre aquestes, distingim:
·Sense unitat de control remot. De vegades, la persona que conviu amb el titular no té la capacitat física,psíquica o sensorial per a poder sol·licitar per ella mateixa aquesta atenció
·Amb unitat de control remot adicccional.Es dona quan en la mateixa unitat convivencial dues persones es troben en en una situació similar, i es reunixen els requisits. En aquest cas, una d'elles sera la titular i l'altra disposa d'una unitat de control remot adiccional.
·Persona convivient: Es la que comparteix domicili amb la persona sense ser beneficiaria del servei.
·Persona de contacte: Es la persona de referenciaen casos d'emergencia .
1.4 L'accés al servei.
L'expansió del servei de teleassistencia ha comportat que, en un mateix territori,coexisteixin diferents maneres de prestar servei, en funció del pagament.
1.4.1 La prestació pública
La prestació pública consisteix en l'oferta del servei duta a terme pels serveis socials dels organismes públics competents, i finançada integrament o parcialment per l'Administració.
Dins del mode de prestació de servei públic,podem descriure dos models diferents d'accés per a les persones que el sol·licitin:
·Accés gratuït al servei: Es quan no genera cap de cost per a la persona usuaria.
·Mitjançant copagament: En aquets cas, el cost del servei es com partit entre l'organisme regulador i la persona usuaria.
Per a sol·licitar qualsevol d'aquestes modalitats,les persones interesades han de dirigir-se als serveis socials comunitaris de la seva localitat de residència i presentar una sol·licitud el servei.
>> Els requisits d'accés.
Distingim entre els requisits previs necessaris i els requisits personals.
> Requisits previs.
No hay comentarios:
Publicar un comentario