Qualsevol servei de teleassistència domiciliaria s'organitza a partir d'un centre d'atenció en el qual s'ubiquen les persones que s'encarreguen de l'atenció telefònica (l'equip d'atenció).
La prestació del servei suposa que hi hagi un altre grup de professional (els equips d'intervenció), que es desplacen al domicili de la persona usuaria per atendre necessitats tècniques, normalment aquests equips operen desde les unitats de gestió territorials.
En els casos en que el servei s'ofereixi amb unitat mòbil, normalment s'ubicarà en la unitat de gestió territorial corresponent i disposarà de personal especialitzat i del mitjants necessaris per poder intervenir adequadament.
ELS PROFESSIONALS DELS SERVEIS DE TELEASSISTÈNCIA
Els mitjans humans inclouen tot el conjunt de professionals que intervenen en el desenvolupament del servei de teleassistència.
El servei de teleassistència porta implícit un model organitzatiu en una estructura dissenyada per gestionar, atendre i intervenir de la manera més ràpida, eficaç i adequada en cada moment. Aquesta estructura es representa en un organigrama.
L'EQUIP DE GESTIÓ
Està format per personal encarregat de la direcció i la presa de decisions en cadascuna de les àrees.
Podem diferenciar els perfils següents:
- EL DIRECTOR/A DEL SERVEI.
- ELS CARRECS RESPONSABLES DE LES DIVERSES ÀREES DE GESTIÓ:
- Responsable del centre d'atenció.
- Responsable de l'àrea tècnica.
- Responsable de l'àrea social.
DIRECTOR/A DEL SERVEI:
És el màxim responsable de la prestació del servei.
- Planificar, dirigir, desenvolupar i avaluar el compliment dels objectius a curt, mitjà i llarg termini.
- Assignar els recursos (tècnics, econòmics i humans) de manera eficient, perquè es pugui prestar el servei de manera correcta.
- Assignar que la prestació del servei de teleassistència garanteix una atenció adequada, en els termes previstos al contracte establert.
- Garantir la qualitat en les actuacions i introduir mecanismes correctors si es detecten errors o desajustos en l'execució del contracte.
- Adoptar les hores necessàries per garantir el compliment de la llei orgànica, de protecció de dades, amb relació a l'historial de les persones usuàries.
Si el servei de teleassistència s'ofereix de manera pública també tindrà com a funcions:
- Coordinar l'entitat prestatària del servei amb l'Administració.
- Garantir que les instruccions i directius fixades per l'Administració s'ajustin a les establertes en el servei.
RESPONSABLE DEL CENTRE D'ATENCIÓ:
És la màxima autoritat del centre d'atenció i de les activitats que s'hi desenvolupen.
- Coordinar l'equip professional del centre d'atenció.
- Garantir la gestió eficient de totes les comunicacions que s'emetin i rebin al centre d'atenció.
- Assegurar el funcionament correcte de l'equip tecnològic del centre d'atenció.
- Movilitzar els recursos necessaris en els casos d'emergència.
RESPONSABLE DE L'ÀREA TÈCNICA, DE DESENVOLUPAMENT I INNOVACIÓ:
És l'encarregada de la coordinació del personal tècnic de l'istal.lador i de les tasques que aquest personal assumeix.
- Dirigir, liderar i coordinar la part tècnica de l'equip d'intervenció.
- Assessorar la direcció en el compliment dels objectius relacionats amb els aspectes tècnics del servei.
- Gestrionar i asignar recursos tècnics, que garanteixin una atenció eficaç i adecuada a les persones usuàries.
- Liderar la implementació de noves eines de I+D per als models de teleassistència avançada.
- Formal el personal en matèria de noves tecnologies i implantar aquestes eines: dispositius nous, participació en pilotatges de R+D.
RESPONSABLE DE L'ÀREA SOCIAL:
S'encarrega de la gestió de l'equip d'intervenció d'orientació social i de les tasques que aquestes persones assumeixen.
- Supervisar la feina i l'obtenció dels indicadors d'activitat de les persones que actuen a càrrec seu en el servei.
- Assegurar la coordinació del personal tècnic d'orientació social amb els recursos públics.
- Facilitar a la direcció informació actualitzada sobre la prestació del servei.
No hay comentarios:
Publicar un comentario