Podem definir un sistema de comunicació com mun conjunt délements i proediments que permeten l'intercanvi d'informació mitjançant uns símbols comuns.
Hi ha que tindre algunes consideració:
- L'intercanv d'informacions es dóna generalment entre individus encara que en un entorntan tecnològic com l'actual també es pot donar entre màquines.
- Perquè la comunicació sigua eficaç, l'intercanvi d'informacions s'ha de produir satisfactoriament i ha de permetre la interacció entre les dues parts.
- La comunicació es duu a terme a distància, i per això cal tenir uns dispositius i un equipament que la permetin.
ELEMENTS DEL SISTEMA DE COMUNICACIÓ EN TELEASSISTÈNCIA
Consta de diferents elements:
- EMISSOR: és qui llança el misstge. En la comunicació a distància farà falta un transmissor que condicione i codifique el missatge per difondre'l al medi.
- MISSATGE: informació codificada que s'envia. Per elaborar-lo cal un codi.
- MEDI O CANAL: és per el qual es transmet e missatge.
- RECEPTOR: qui rep i interpreta el missatge.
- L'emissor és la persona usuària que inicia la trucada, necessitarà un transmissor -el dispositiu terminal-, el qual estarà instal.lat al seu domicili.
- El missatge serà la informació que cominiqui, que a partir d'ara anomenem alarma.
- El medi o canal de comunicació serà la xarxa telefònica o de dades.
- El receptor serà el centre de atenció el qual exercirà el personal teleoperador.
PROTOCOLS DE COMUNICACIÓ
Son les regles de transmissió i recepció de missatges de manera eficaç i fiable.
Els protocols poden ser:
- OBERTS: són compatibles per a tots el sistemes; així, doncs, poden ser emprats per qualsevol terminal.
- DE PROPIETAT: pertanyen a una empresa i només són compatibles amb els equips i plataformes d'atenció desenvolupats o permesos per aquesta empresa.
EQUIPAMENT BÀSIC D'UN SISTEMA E TELEASSISTÈNCIA DOMICILIÀRIA
Disposa de 2 elements fonamentals:
- El terminal domiciliari.
- La unitat de control remot.
- Assegurar la possibilitat de comunicar-se en qualsevol moment amb el centre de comunicació en el cas que fos necessari.
- Recollir tota la informació que façi falta per indicar el funcionament correcte de l'equip.
- Advertir, tant al centre d'atenció com a la persona usuària, de possibles anomalies referents a l'estat de l'equip i a fallades en la xarxa elèctrica por telefònica.
Es el dispositiu tecnològic accessible que permet la comunicació bidireccionar entre la persona i el centre de atenció.
CARACTERÍSTIQUES DE DISSENY I FUNCIONAMENT
Estan orientades a aconseguir que utilitza el dispositiu sigui tant fàcil i còmode com es pugui.
Algunes de les més importants:
- El disseny ha de ser simple, accessible, fàcil de compendrer i fer servir.
- Han de disposar de la funció de mans lliures d'acord amb les especificacions tècniques que han de complir els equips.
- Han de tenir un botó ben diferenciat de la resta, que el ésser premut permeti l'acctivació del sistema i la posada en contacte amb el centre d'atenció.
- Han de dur integrats un altaveu i un micròfon amb radis d'abast suficients per garantir
No hay comentarios:
Publicar un comentario