lunes, 17 de septiembre de 2018

Unitat 1

DEMÀ SENSE FALTA ELS APUNTS

- 2 Segona activitat feta per Laura.
- Entrega de la maqueta. 

-Explica la primera unitat:
La teleassistència és un sistema d'ajuda (24h, 365 dies i inmediata) per a aquells determinats usuaris que la necessite.
Podem dir que la teleassistència ajuda "acompanyant i protegint" a l'usuari i té el fi de que l'usuari estiga al seu entorn natural.

-Beneficis: 
-Permanència en el seu medi habitual.
-Ajuda a la persona usuari a seguir la seva vida amb normalitat.
-Proporciona seguretat.
-Contacte amb el seu medi i social.
-Suport a les cuidadores i cuidadors.
-Estalvi en costos econòmica i personals.


Teleassistència no es el mateix que telealarma.
-Telealarma: No hi ha interacció entre usuari i assitent.
-Teleassistència: Si hi ha interacció, es de forma inmediata, a més hi ha una planificació darrere, l'assistent sap les dades del usuari i quan té que cridar-lo.

-La teleassistència i el SAD poden compaginar-se, no obstant no significa que els dos servicis tinguen que estar contratats pel usuari al mateix temps.

 ORIGEN I EVOLUCIÓ:

- La teleassistència van lligats a l'origen de les telecomunicacions.
-Situacions puntuals de socors o atenció mèdica.
- Servei d'atenció estable i permanent.
-Va quedar instrumentat el 20 d'abril de 1983 (IMSERSO I FEMP). 
-Un creixement significatiu de llars unipersonals.
- Podem considerar que en 1992 neix la teleassistència:
- Evitar el desarrelamt i l'aïllamt social.
- Afavorir la permanència d'aquestes persones.
- Assegurar-los l'atenció immediata.
- L'atenció tant dins com fora del propi domicili.
- L'atenció a col.lectius molt més diversos.

 LA PRESTACIÓ DEL SERVEI:

-L'evolució de les tecnologies de la comunicació i la informació.
Consta en:
- Terminal: connectat de manera permanent.
-Polsador individual o unitat de control remot.
-Central d'atenció permanent.

Per a que la persona se senti segura amb l'entorn:
-La dotació i instal.lació, al domicili de la persona usuària.
-La familització de la persona usuària amb el servei.
- El manteniment del sistema mitjançant comprovacions automàtiques.

No hay comentarios:

Publicar un comentario