Dinamica inici de la classe: lletrejar paraules relacionades amb Teleassistència. Si el corcunsant acerta les tres rondes s'en du un comodí.
Preguntes alumnes:
-Quina es la data de la graduació?
-Canvi de data de la entrega de les activitats, resums,.. del tema 6?
-Es sap ja on anem a fer les practiques?
NUCLI FORMATIU 5: LA GESTIÓ DE LES TRUCADES SORTINTS DEL CENTRE D'ATENCIÓ
5.3.3 Perfils de persona usuària a qui poden anar dirigides les agendes
En el servei de teleassistència trobem una gran varietat de persones.
La idoneitat d'un tipus de agenda o d'un altre d'acord amb les caraterístiques i necessitats específiques de cada persona.
Exemples:
-Persona amb malaltia crònica amb dependència: agenda de seguiment per als caps de setmana.
-Persona amb gran deteriorament cognitiu lleu: agenda de medicació.
-Persona usuària, amb independència del tipus de perfil: Agenda de seguiment deprés d'ingrés hospitalari.
5.4. La realització d'agendes
El personal operador és qui ddu a terme les agendes.
Podem distingir tres fases:
-L'organització de la jornada de feina.
-L'emissió de les trucades.
-L'elaboració dels informes.
La programació d'agendes es duu a terme amb el programa de gestió.
5.4.1 Organització d e la jornada
L'operador/a executarà diàriament les agendes programades combinant-les amb la recepció i la gestió de les trucades.
El personal supervisor estableix l'organització de la jornada de feina i determina les tasques de cada operador/a.
5.4.2. Protocol d'una agenda
Una agenda té una estructura semblant a la de qualsevol procés d'atenció dels que s'encarrega el personal operador.
-Salutació del personal operador cap a la persona usuària.
-Identificació de la persona que efectua la trucada i de l'entitat prestadora del servei de teleassistència.
-Informació del motiu de la trucada. Moltes vegades, si es tracta d'un seguiment programat que es fa sempre en la mateixa data i en un horari aproximat.
-Execució de la part específica de l'agenda. És la fase en què efectivament s'exposa el contigut de l'agenda.
-Pregunta a la persona usuària sobre si vol alguna cosa més.
-Comiat, desitjant a la persona interlocutora.
5.4.3 Dificultats en la realització d'agendes
Tot seguit n'indiquem alguns dels més habituals, amés de les possibles solucions que podem activar.
-Saturació de l'activitat del centre d'atenció.
Inclou tot el volum de trucades ateses. Una franja- que anomenem hores vall- en què el nivell de trucades rebudes baixa respecte a la mitjana.
-Persones usuàries no localitzables.
Se sol trucar al personal de contacte per preguntar sobre la situació de la persona usuària.
-Absències domiciliàries no comunicades.
Es donara la agenda per realitzada i s'actualitzarà la situació de la persona usuària a suspensió temporal.
-Problemes en la comunicació.
Problemes d'entesa en la comunicació entre el centre d'atenció i la persona usuària. Informar d'aquesta incidència al personal tècnic de la zona.
-Deteriorament cognitu de la persona usuària.
Patir més canvis sobtats en l'àrea cognitiva. Convé que es dugui a terme una valoració, per part del personal especialitzat. Aquesta valoració condideri oportú procedir a la baixa del servei.
-Fallada en el funcionament del equip.
L'equip domiciliari de teleassitència hagi deixat de funcionar per algun motiu.
5.4.4. Ajornament o cancel.lació d'agendes
-Una agenda és endarrerida o ajornada quan hi ha un motiu pel qual no es pot realitzar en el termini establert.
-Una agenda és cancel.lada quan hi ha una altra acció que substitueix la que té com a objecte aquesta agenda.
No hay comentarios:
Publicar un comentario