PROGRAMACIÓ DIDÀCTICA MÒDUL:
TELEASSISTÈNCIA 2017-18
PROFESSOR.- Josep Benjamí
Estrada Jiménez.
PROFESSORA .-Maria José
Planes
0- INTRODUCCIÓ
0,1 JUSTIFICACIÓ DE LA
PROGRAMACIÓ
La programació didàctica,
dins un context pedagògic, es presenta com la fase en la que els
docents adapten i concreten les seves intencions educatives, des dels
nivells de concreció curricular, atenent a l’autonomia pedagògica
dels centres, establerta en la LOE, passant d’allò més general,
lo normatiu, a la concreció en els centres, mitjançant el Projecte
educatiu de centre, la Programació Docent dels mòduls i la
programació d’aula.
Pero, què aconseguim amb la
programació didàctica? Evitar la improvisació, adaptar-se a la
realitat de l’alumnat, contribuir a la flexibilitat, establir la
seqüenciació d’unitats didàctiques i la seva concreció,
compensar les desigualtats i ser revisable. En definitiva, ser un
instrument útil per al docent.
Aquesta programació va
referida al mòdul de TELEASISTENCIA, inscrit dintre del Cicle de
Grau Mitjà corresponental Títol de Tècnic en Atenció a persones
en situació de dependència, el qual pertany a la família
professional de Serveis a la Socioculturals i a la Comunitat, dintre
de la Formació Professional Específica.
El Títol de Tècnic en
Atenció a persones en situació de dependència ve regulat perl
RD1593/2001de 4 de novembre i el seu currículum a l´àmbit de la
Comunitat Valenciana queda establert en l´Ordre 30/2015 de 13 de
març de la Conselleria d´Educació i Cultura.
0,2 CONTEXTUALITZACIÓ
Contextualitzem aquesta
programació a l’Institut Veles e vents que es troba ubicat a la
platja de Gandia i conta amb:
-
13 unitats d’ESO,
-
Dos línies de batxiller : Científic i Humanístic.
-
Dos famílies professionals : Imatge i So, i Serveis Socioculturals i a la comunitat.
-
Programa Formatiu de qualificació bàsica de Perruqueria.
La família professional de
Serveis a la comunitat està representada a l’ I.E.S pels cicles :
-
Tècnic d’Atenció a persones en situació de dependència (Grau mitjà)
-
Tècnic Superior en Educació Infantil i
-
Tècnic Superior d’Animació Sociocultural i Turística.
Es tracta d’un institut amb
un ampli radi d’influència ja que és l’únic institut públic
a tot el Grau i Platja i, pel que fa als alumnes d’ESO i Batxiller
rep alumnes d’aquí i dels pobles del voltant. En quant a les
Famílies Professionals és un referent de les comarques centrals
de València i del nord d’Alacant, d’on procedeix gran nombre
d’alumnat.
A açò ha contribuït a més
de la situació geogràfica les inquietuds i trets del nostre centre
que el defineixen i diferencien d’altres:
-
L’IES Veles e Vents es un centre que des dels inicis ha estat molt inserit en la comunitat del Grau i en la comarca, sent nombroses les intervencions en centres i institucions del voltant.
ES l’únic centre costaner
de la província de València amb la família professional de
Serveis a la comunitat; i els recursos amb que conta la zona, el fan
ser l’idoni per a impartir el nou cicle LOE de Tècnic d’animació
sociocultural i turística.
Contem també amb nombrosos
recursos socioculturals en l’entorn com una xarxa d’escoletes
municipals i d’altres localitats de la comarca , on els alumnes
realitzen la FCT i intervencions freqüents; residències de malalts
mentals i 3ª edat , centres de discapacitats,associacions,
ajuntaments,.... amb els que col·laborem amb assiduïtat i realitzem
activitats Aprenentatge- Servei.
-
Però no ens quedem aquí , sinó que la preocupació per donar la major formació possible als nostres alumnes fa que estem oberts a altres realitats:
▪ Així pues també
aprofitem els recursos i referents que tenim a tota la Comunitat,
fent de vegades/ sovint intervencions en ells.
▪ Realitzem periòdicament
visites a Barcelona per veure altres recursos socioculturals i
educatius.
▪ Assistim a congressos amb
els alumnes:com els congressos Sanitaris de Mojàcar i Conca.
▪ Realitzem tots els anys
unes jornades de la nostra família (aquest any ja seran les 13enes )
on ens obrim a noves finestres educatives, noves corrents ,
experiències i nous reptes.
▪ Som institut Erasmus i
tots els anys tenim representació d’alumnes en aquest programa,
en FCT Europa i Beques Xarxa.
▪ Oferim la possibilitat de
que els nostres alumnes d’infantil i TASOC realitzen les FCT amb la
modalitat DUAL.
-
I també som un centre amb ganes d’innovar i sobretot preocupat pel nostres alumnes; així hem apostat per un model d’escola inclusiva i des de l’any 2014 som Comunitat d’aprenentatge. Els nostres alumnes de cicles participem en aquesta intervenint com a voluntaris en els grups interactius i fent lectures dialògiques a classe.
-
Som un institut obert:
▪ On pares i antics alumnes
participen de la vida del centre, de tots aquests projectes i
activitats.
▪ On sovint rebem
professionals com especialistes, tècnics, pedagogs, contacontes,....
per a realitzar xerrades i tallers que completen la formació dels
nostres alumnes.
-
Però sobretot som una COMUNITAT amb majúscules per que son variades les activitats de centre: Projectes, Setmana cultural, concursos literaris, celebracions de dies senyalats, celebracions final de trimestre.... I els nostres alumnes de cicles participen d’aquestes dinamitzant les, realitzant tallers, rutes, jocs, gymkanes, flashmoves .....
-
I som un centre en continu creixement.
▪ El curs passat ens
proposarem sistematitzar les activitats d’Aprenentatge-servei que
ja realitzàvem amb el projecte “Contes per anar a dormir” amb el
preventori Nª Sra del Amparo del Real de Gandia i el nou projecte
“Generant vincles” amb el CEEM de Xeraco.
DEL GRUP
El
perfil alumnat es de 30 alumnes entre homes i dones,han superat el
primer curs sense moduls pendents,les habilitats educatives bàsiques
estan assolides,tenen nivells tolerables d’impulsivitat,han
manifestat un perfil de continuïtat estudis Cap Educació Infantil,
Integració Social i Tasoc ;cal treballar la concentració,atenció
i habilitats educatives i socials bàsiques per preparar en aquest
segon curs a FCT.Hi ha varies alumnes que repeteixen alguns
móduls,.El perfil es suficient de motivació però responen a les
consignes i ordres de treball.Es un grup que pot tenir possibilitats
i un subgrup ben preparat.Hi ha també un subgrup que provenen de PDC
i altres programes amb rendiment més discret.
1-
UBICACIÓ DEL MÒDUL DINS DEL CICLE
El títol
de Tècnic en Atenció a persones en situació de dependència queda
identificicat pels següents elements:
-
Denominació: Tènic en Atenció a Persones en Situació de Dependència.
-
Nivell: Formació Professional de Grauo Mitjà
-
Duració: 2000 hores.
-
Família Professional: Serveis Socioculturals i a la Comunitat
-
Referent europeo: CINE-3 b (Clasisificació Internacional Normalitzada de l´Educació).
Competencia
general
La competència general
d´aquest títol consisteix en atendre a les persones en situació de
dependència, a l´àmbit domiciliari i institucional, a fi de
mantindre i millorar la seua qualitat de vida, realitzant activitats
assistencials, no sanitàries, psicosocias i de suport a la gestió
domèstica, aplicant mesures i normes de prevenció i seguretat i
derivant-los a altres serveis quan siga necessari
Mòdul
de Teleassistència
El mòdul de Teleasissitencia
s´imparteix en el segon curs del cicle, te una durada de 176 hores
(distribuides en dos trimestres) i s´associa a les seguents unitats
de competencia
Gestió de crides de
teleassistència.
CSS_810_2
UC_1423_2: Atendre i gestionar
les crides entrats dels servei de teleassistència.
UC_1424_2: Emetre i gestionar
les crides ixents del servei de teleassistència.
UC_1425_2:
Usar les ferramentes, tècniques i habilitats per a prestar el servei
de teleassistència.
2..
OBJECTIUS
2.1
GENERALS DEL TÍTOL
Els
objectius generals del Cicle Formatiu de Grau Mitjà d´Atenció a
persones en situació de dependència són els següents:
a) Identificar tècniques i
instruments d´observació i registre, seleccionant-los en funció de
les característiques de les persones en situació de dependència i
del pla d´atenció individualitzat, per determinar les seues
necessitats assistencials i psicosocials
b) Interpretar les directrius
del programa d´intervenció, adequant-lo a les característiques i
necessitatas de les persones en situació de dependència, per a
organitzar les activitats assistencials i psicosocials
c) Identificar les
possibilitats i llimitacions de les persones en situació de
dependència , seleccionant el tipus d´ajuda segons els seus nivells
d´autonomia i autodeterminació, per a la realització d´activitats
d´higiene personal i vestit, i seguint les pautes marcades en el pla
d´atenció individualitzat
d) Interpretar les
prescripciones dietètiques establertes en el pla d´atenció
individualitzat, adequant els menús i la preparació d´alimnets,
per a organitzar la intervenció relacionada amb l´alimentció
e)Identificar les necessitats
de suport a la ingesta de les persones en situació de dependència,
relacionant-les amb les tècniques i suports d´ajuda per a
administrar els aliment
f) Analitzar procediments
d´administració i control de despeses, relacionant-los amb els
recursos i necessitats de les persones en situació de dependència
per a gestionar el pressupost de la unitat de convivència
g) Identificar procediments de
manteniment del domicili, seleccionant els recursos i medis
necessaris , per a garantir les condicions d´habitabilitat, higiene
i ordre amb critersi de qualitat , seguretat i cura del medi ambient,
per a realitzar les activitats de manteniment i neteja
h) Seleccionar tècniques de
preparació per a l´exploració, administració i control de
medicació i recollida de mostres de la persona en situació de
depenència, relacionant-la amb les seues característiques i les
pautes establertes per a portar a terme intervencions relacionades
amb l´estat físic
i) Seleccionar procediments i
ajudes tècniques, seguint les directrius del pla d´atenció
individualitzada i adequant-lo a la situació de les persones en
situació de dependència, per a realitzar eltrasllat, movilitzacions
i suport a la deambulació dels mateixos
j) Identificar factors de
risc, relacionant-los amb les mesures de prevenció i seguretat, per
a preservar la integritat de les persones en situació de dependència
i els propis professionals
k) Seleccionar tècniques de
primers auxilis, seguint els protocols establerts per a actuar en
situacions d´emergència i risc per a la salut en el desenvolupament
de la seua activitat professional
l) Analitzar estratègies
psicològiques, rehabilitadores, ocupacionals i de comunicació,
adequant-les a les circunstàncies específiques de la persona en
situació de dependència per a realitzar les intervencions de suport
psicosocials acords amb les directrius del pla d´atenció
individualitzat
m) Identificar sistemas de
suport a la comunicació, relacionant-los amb les característiques
de la persona, per al desenvolupament i manteniment d´habilitats
d´autonomia personal i social.
n) Seleccionar ajudes
tècniques i de comunicació, relacionant-les amb les possibilitats i
característiques de la persona en situació de dependència, per
afavorir les habilitats d´autonomia personal i social i les
possibilitats de vida independent
ñ) Identificar els principis
de vida independent, relacionant-los amb les característiques de la
persona i del context, per a promoure la seua autonomia i
participació social
o) Analitzar els elements
crítics del Pla Vida Independent, relacionant-lo amb les decissions
de cada persona per a realitzar les tasques d´acompanyament i
assistència personal
p) Seleccionar estils de
comunicació i actituds, relacionant-les amb les característiques de
l´interlocutor, per assessorar a les persones en situació de
dependència, famílies i cuidadors no formals.
q) Identificar els protocols
d´actuació, relacionant-los amb les contingències, per a
resoldre-les amb seguretat i eficàcia.
r) Complimentar instruments de
control i seguiment, aplicant els protocols, per a col.laborar en el
control i seguiment en les activitats assistencials, psicosocials i
de gestió.
s) Identificar ferramentes
telemàtiques i aplicacions informàtiques, seleccionant els
protocols establerts per a l´emissió, recepció i gestió de crides
del servei de teleassistència
t) Analitzar els recursos
existents per a l´aprenentatge al llarg de la vida i les tecnologies
de la informació i la comunicació per a aprendre i actualitzar els
seus coneixments, reconeixent les possibilitats de millora
professional i personal, per a adaptar-se a diferents situacions
professionals i laborals.
u) Desenvolupar treballs en
equip i valorar la seua organització, participant amb tolerància i
respecte i prendre decissions col.lectives o individuals per a actuar
amb responsabilitat i autonomia
v) Adoptar i valorar solucions
creatives davant problemes i contingències que es presente en el
desenvolupament dels processos de treball, per a resoldre de forma
responsable les incidències de la seua activitat
w) Aplicar tècniques de
comunicació, adaptant-se als continguts que es transmetran, a la
seua finalitat i a les característiques dels receptors, per a
assegurar la eficàcia del procés
x) Analitzar els riscs
ambientals i laborals associats a l´activitat professional,
relacionant-los amb les causes que els produeixen, a fi de
fundamentar les mesures preventives que van a adoptar-se i aplicar
els protocols corresponents, per a evitar danys en un mateix, en les
demés persones, en l´entorn i el medi ambient
Y) Analitzar i aplicar les
tècniques necessàries per a donar resposta a l´accessibilitat
universal i al “diseny per a tots”
z) Aplicar i analitzar les
tècniques necessàries per a millorar els procediments de qualitat
del treball en el procés d´aprenentatge i del sector productiu de
referència
a.a) Utilitzar procediments
relacionats amb la cultura emprenedora, empressarial i d´iniciativa
professional, per a realitzar la gestió bàsica d´una xicoteta
empresa o emprendre un treball
a.b) Reconèixer els seus
drets i deures com a agent actiu en la societat, tenint en compte el
marc legal que regula les condicions socials i laborals per a
participar com a ciutadà democràtic
2,2. RESULTATS
D´APRENENTATGE DEL MÒDUL DE TELEASSISTÈNCIA
RA
1
Organitza la pròpia intervenció en el servei de teleassistència,
tenint en compte les característiques i
l´equipament
del lloc de treball
CRITERIS
D´AVALUACIÓ
a)
S´han descrit les característiques, funcions i estructura del
servei de teleassistència
b)
S´ha organitzat l´espai físic de la persona operadora amb criteris
de neteja, ordre i prevenció de riscos
c)
S´han descrit les normes d´higiene, ergonomia i comunicació que
prevenen riscos sobre la salut de cada professional
d)
S´ha argumentat la necessitat de seguir els protocols establerts per
a optimitzar la qualitat del servei en els diferents torns
e)
S´han utilitzat aplicacions informàtiques i ferramentes
telemàtiques pròpies del servei de teleassistència
f)
S´han comprovat els terminals i els dispositius auxiliars dels
serveis de teleassistència
g)
S´han descrit les contingències més habituals en l´ús de les
ferramentes telemàtiques
h)
S´ha justificat la importància de garantir la confidencialitat de
la informació i el dret a la intimitat de les persones
RA2.
Aplica procediments de gestió de les cridades que eixen usant
aplicacions informàtiques i ferramentes telemàtiques
a)
S´ha accedit a la aplicació informàtica mitjançant la contrasenya
assignada
b)
S´ha seleccionat en l´aplicació informàtica les agendes que cal
realitzar durant el torn de treball.
c)
S´han programat les cridades en funcio del nombre, tipus i prioritat
establerta al protocol.
d)
S´ha seleccionat correctament la cridada d´agenda en l´aplicació
informàtica
e)
S´ha aplicat un protocol de presentació personalitzat
f)
S´ha ajustat la conversa al objectiu de l´agende i a les
característiques de la persona usuària
g)
S´han seguit els protocols establerts per a l´acomiadament
h)
S´ha argumentat la valoració de l´ús d´un llenguatge apropiat a
la persona que rep la cridada que ix
RA3.
Aplica procediments de gestió de les cridades entrants seguint el
protocol i pautes d´actuació establerts
a)
S´han seguit els protocols establerts per a la presentació,
desenvolupament i acomiadament
b)
S´ha verificat l´alta de la persona en el servei
c)
S´ha adequat l´explicació sobre les característiquesi prestacions
del servei, així com el funcionament del terminal i els dispositius
auxiliars, a les característiques de la persona usuària
d)
S´han actualitzar les dades de la persona en l´aplicació
informàtica
e)
S´han usat estratègies facilitadores de la comunicació i un tracte
personalitzat
f)
S´ha respost correctament davant situacions de crisis i emergències
g)
S´han posat en marxa els recursos adequats per a respondre a la
demanda plantejada
h)
S´ha argumentat la importància de respectar les opinions i
decissions de la persona usuària
RA4.
Realitza el seguiment de les cridades entrants i ixents enregistrant
les incidències i actuacions realitzades, i elaborant l´informe
corresponent
a)
S´han aplicat els medis tècnics que afavoreixen la transmissió
d´informació entre torns
b)
S´han aplicat tècniques i procediments de registre de la informació
c)
S´han descrit els tipus d´informes del servei de teleassistència
d)
S´han elaborat informes de seguiment
e)
S´han identificat els aspectes de la seua pràctica laboral
susceptibles de millora
f)
S´han identificat les situacions en les quals és necessària la
intervenció d´altres professionals
g)
S´han tramitat les incidències i propostes de millora als
professionals competents
h)
S´ha valorat la importància d´adequar la seua competència
professional a les noves necessitats en el camp de la
teleassistència.
3- CONTINGUTS.
ESTRUCTURA I CLASSIFICACIÓ
3.1
CONTINGUTS
BÀSICS QUE MARCA LA LEGISLACIÓ
1.
Organtzació del lloc de treball:
- El servei de
teleassistència.
- Ordre i manteniment de
l´espai físic de la persona teleoperadora
- Prevenció de riscs laborals
- Cooperació en el servei de
la teleassistència
- Utilizació de hardware i
software de teleassistència
- Utilizació de ferramentes
telemàtiques
- Terminal i dispositius
auxiliars
- Verificació de la
contrasenya d´accés. Protecció de dades i confidencialitat.
- Drets de la persona usuària.
2.
Gestió de crides inxents:
- Gestió d´agendes
- Programació d´agendes.
- Altes i modificació de
dades en l´expedient de la persona usuària.
- Emissió de cridades en
servei de teleassistència.
- Aplicació de protocols de
presentació de acomiadament.
- Pautes de comunicació
segons agenda
- Valoració de la importància
d´adequar la comunicació a l´interlocutor.
3.
Gestió de crides entrants:
- Aplicació de tècniques
d´atenció telefònica.
- Aplicació de protocols de
presentació i acomiadament.
- Alarmes : tipus i actuació.
- Aplicació de tècniques de
comunicació telefònica eficaç amb les persones usuàries.
- Identificació de situacions
de crisis.
- Aplicació de tècniques de
control de l´estrés en serveis de teleassistència.
- Gestió de crides i
movilització de recursos
- Nivells d´actuació front a
emergències.
4.
Seguiment de cridades entrants i que ixen:
- Registre i /o codificació
de la informació.
- Gestió d´expedients.
- Tipus d´informació que cal
enregistrar.
- Aplicació de tècniques i
procediments de registre d´informació.
- Agendes de seguiment
- Elaboració d´informes.
- Identificació de casos
susceptibles d´elaboració d´informes.
- Indicadors de qualitat del
servei de teleassistència.
- Registre i transmissió
d´incidències.
-
Adaptació a noves necessitats
-
3.2 ESTRUCTURA DE LES
CONTINGUTS.
UT 1: APROXIMACIÓ AL
SERVEI DE TELEASSISTÈNCIA.
-
El servei de teleassistència domiciliària.
Aproximació
al concepte de teleassistència.
Els
beneficis de la teleassistència.
La
relació de la teleassistència amb altres serveis.
Orige i
evolució del servei de teleassistència
1.2.
La prestació del servei.
Els
elements tecnològics.
Modalitats
del servei.
Actuacions
d´atenció a les persones.
1.3.
Les persones usuàries del servei de teleassistència.
Titulars,
usuàries i convivents.
Col.lectius
d´atenció.
1.4.
L´accés al servei.
La
prestació pública.
La
contratació privada.
1.5
L´alta en el servei
1.6.El
procedimient d´alta en el servei.
Drets i
deures de les persones usuàries.
1.6.
Modalitats del servei de teleassistència.
UT 2: DISPOSITIUS DE
TELEASSISTÈNCIA
2.1.
SistemEes de comunicació en teleassitènc
Elements
del sistema de comunicació en teleassistència.
Els
protocols de comunicació
2.2.
Equipament bàsic d´un sistema de teleassistència domiciliària
El
terminal domiciliari de teleassistència.
Unitats
de control remot.
Sistemes
de comunicació entre el terminal i el centre d´atenció.
2.3.
Teleasistència avançada
Complements
tecnològics.
Teleasisistència
mòbil.
Sistemes
de telelocalització.
2.4.
Noves tecnologies aplicades a la teleassistència.
Teleassistència
per a persones sordes. El sistema TELPES.
Seguretat
passiva: llars domòtics.
Telemedicina.
UD
3: ORGANITZACIÓ DE L´ÀREA DE TELEASSISTÈNCIA
3.1.
La organizaci del servei de teleassistència.
3.2.
Els professionals del servei de teleassistència.
L´equip
de gestió
L´equip
d´atenció.
Els
equips d´intervenció.
3.3.
Instal.lacions del servei de teleassitència.
El
centre d´atenció.
Les
unitats de gestió territorials.
La
dotació d´unitats mòbils.
UT 4: ATENCIÓ I GESTIÓ
DE CRIDES ENTRANTS
4.1.
L´atenció de cridades des del centre d´atenció.
Tipus de
cridades.
Premisses
per a atendre les cridades.
La
comunicació no presencial.
4.2.
Habilitats de comunicació en teleassistència.
Expresar-se
de forma clara i precissa.
Potenciar
la retroalimentació.
L´escolta
activa.
Identificar
les necessitats.
4.3.
Protocols d´atenció de cridades entrants.
Els
protocols en teleassistència.
Actuacions
comunes en els protocols.
Protocolos
de presentació i acomiadament.
Protocolos
d´atenció d´alarmes per emergència.
Movilització
de recursos.
Protocols
d´atenció en cridades de no emergència.
Alarmes
tècniques.
4.4.
Elaboració d´informes.
Informes
d´actuació.
Fulles
d´incidències i avaries.
4.5
Protecció de dades de la persona usuària.
UT
5: LA GESTIÓ DE CRIDES IXENTS DEL CENTRE D´ATENCIÓ
5.1.
La gestióde les crides ixents.
5.2.
Crides ixents no planificades
5.3.
Crides ixents planificades o agendes.
Objectius
de les agendes.
Tipus
d´agendes.
Perfils
de persona usuària als que poden anar dirigides les agendes.
5.4.
La realització d´agendes.
Organització
de la jornada de treball.
Protocol
d´una agenda.
Dificultats
en la realització d´agendes.
Ajornament
o cancel.lació d´agendes.
5.5.
Gestió de la informació i elaboració d´informes
Elaboració
d´informes.
Elaboració
de fulles d´incidència.
Elaboració
de fulles d´avaria.
UT
6: POLÍTIQUES DE QUALITAT I PREVENCIÓ DE RISCS
6.1.
La qualitat en el servei de teleassitència.
¿Què
entenem per qualitat en la prestació del servei?
¿Què
és un sistema de gestió de la qualitat?
Requisits
per a la implantació d´un sistema de qualitat.
6.2.
La certificació de la qualitat.
Les
normes
Las
normes ISO en el sector de la teleassistència.
L´obtenció
de la certificació.
Les
auditories.
6.3.
Avaluació i seguiment de la qualitat.
Mecanismesde
seguiment de la qualitat.
Instruments
per al seguiment de la qualitat. Els indicadors.
Els
resultats de l´avaluació.
Detecció
de no conformitats i establiments d´accions i correctores i
preventives
6.4.
Prevenció de riscs laborals
Riscs
laborals del personal operador
Mesures
preventives.
3.3
CLASSIFICACIÓ DELS CONTINGUTS
Els
continguts es treballaran tant des de la vessant conceptual com
procedimental, sense oblidar la part actitudinal , donant un pes
específic als continguts procedimentals. Faran referència a les
actuacions que portaran a terme els alumnes per a resoldre problemes,
per a abastar objectius o metes, per a satisfer propòsits i
aconseguir nous aprenentatges. (Coll, Pozo i Valls 1999)
4-
UNITATS DIDÀCTIQUES:
4,1
ORGANITZACIÓ I ESTRUCTURA DE LES UD
Dintre
de cada Ud treballarem els següents apartats:
¿QUÈ
APRENDRÀS?:
destinat a l´alumnat per a que identifique fàcilment els continguts
bàsics de la unitat. Pot usar-se també como un breu questinari per
a realitzar una avaluació prèvia
EXPOSICIÓ
dels diferents continguts, seqüenciats a partir del conceptes i
interrelacionats amb els procediments i actituts.
DOCUMENTS:
S´intercalen als continguts dels apartats i s´usaran de diverses
maneres: des de deixar que l´alumne ho llegeixa pel seu compte (si
no hi ha temps a classe), fins realitzar propostes de comentaris o
ampliacions, individuals o per grup, o en alguns casos realitzar
debats a classe.
REALITZACIÓ
D´ACTIVITATS:
Després de cada apartat de continguts, per a treballar-los i
consolidar-los es faran diferents propostes d´activitats
ACTIVITATS
GUIADES:
Per a finalizar la Unitat, de recerca d´informació. Generalment en
grup
4,2
DISTRIBUCIÓ TEMPORAL DE LES UD
PRIMER
TRIMESTRE: UD1, UD2,UD3
SEGON
TRIMESTRE: UD4,UD5,UD6
5-METODOLOGIA
5.1
GENERAL
Los
continguts que es treballen a la formació professional, parteixen de
les competències que ha de tindre el professional, raó per la qual,
la relació entre la formació i la realitat laborar ha de ser molt
estreta. Aquests continguts han de proporcionar a l´alumnat els
conceptes teòrics i procedimentals necessaris i al mateix temps
fomentar les actituds associades a la qualificació professional
corresponent
En quant
a la concepció pedagògica se segueix el model constructivista
proposat a la normativa educativa vigent. Des d´aquesta perspectiva
els conceptes han de treballar-se per a fomentar l´elaboració
progressiva dels coneixements per part de cada alumne/a. Per aquesta
raó és necessari que els continguts que es tracten es consoliden
adequadament abans d´avançar en l´adquisició d´altres nous. Així
mateix, s´han d´establir quins són els coneixements claus i
aprofundir en ells, tant des del punt de vista conceptual como
precedimental, per a gaantir una formació adequada.
Anem a
treballar algunes Ud amb técniques d’afrontament a reptes i
problemas i intentar aplicar técniques de Comunitat d’Aprenentatge
i Aprenentatge y servei.
5.11
ESPECÍFICA DEL MÒDUL DE TELEASSISTÈNCIA:
El títol del cicle formatiu
(RD 1593/2011) especifica que les línies d´actuació en el procés
d´ensenyament/aprenentatge que permetran aconseguir els objectius
del mòdul de Teleassistència, contemplaran:
1.La
utilizació d´aplicacions informàtiques i ferramentes telemàtiques
usades en els serveis de teleassistència.
2.La
pràctica d´activitats de recepció, emissió i gestió de crides en
situacions simulades.
3.La
reflexió sobre la importància de l´actitud de la persona operadora
tant en la qualitat del servei en el seu conjunt com en la resolució
de situacions de crisi.
4.La
sensibilització de que el treball de teleassistència es realitza
per torns, i en conseqüència, és necessari mantenir unes normes
comuns i ordre i neteja al lloc de treball
5.La
concienciació sobre el respecte a la intimitat i les decissions de
les persones usuàries
6.La
utilització de les habilitats de comunicació en totes les
situacions d´aprenentatge.
5.2.ACTIVITATS
I ESTRATÈGIES D´ENSENYAMENT/APRENENTAGE
ACTIVITATS
Es
proposa
la següent tipologia d´activitats:
De
presentació/motivació:
s´introdueix la unitat amb debats sobre el tema, visionat de videos,
o be a partir del títol de la unitat i el seu significat.
S´intentarà que aquestes activitats motiven a l´alumnat per a
aprendre els continguts de la unitat.
D´Avaluació
de coneixements previs:
ruixats d´idees, lectura d´articles, textos... casos pràctics on
han de refelexar-se els continguts vistos a altres unitats...
De
desenvolupament dels continguts:
tant individual com grupal
D´aplicació
i consolidació:
per a que els alumnes assimilen i reforcen els continguts bàsics de
la unitat.. es portaran a terme tant individual como grupal i seran
les que més temps ocupen
De
recuperació: programades
per a aquells alumnes que no han aconseguit seguir el ritme del
grup-classe i els mínims exigits al RD...
D´amplicació:
que permeten continuar construir aprenentatges
D´avaluació:
dirigides a l´avaluaciói formativa i sumativa que no estiguen
cobertes per les activitats d´aprenentatge anteriors, en elles
s´usaran procediments i instruments que es detallen a l´apartat de
l´avaluació
Complementàries:
impulsaran
el coneixements i la utilització de recursos i espais diversos
ESTRATÈGIES
D´ENSENYAMENT/APRENENTATGE
El
mètode de treball que seguiré per a desenvolupar les Ud consistirà
en:
1.Partir
d´una primera activitat de motivació cap els continguts i que també
m´indique el que saben els alumnes sobre el tema en qüestió
2.Es
continuarà amb l´exposició dels continguts. D´aquesta manera
ampliarem els coneixements previs i els proporcionarem de nous, que
en algún cas, modificaran les percepcions que tenien sobre el tema,
proporionant les ferramentes apropiades
3.Activitats
d´aplicació, consolidació, recuperació i ampliació. Totes seran
avaluables
4.En
les UD que es requereixca es realitzaran activitats de contacte amb
l´entorn: eixides a institucions concretes, xerrades etc.
6-
AVALAUCIÓ
6.1
DELS ALUMNES
CRITERIS
D´AVALUACIÓ
RA 1
Organitza la pròpia intervenció en el servei de teleassistència,
tenint en compte les característiques i
l´equipament del lloc de
treball
a)
S´han descrit les característiques, funcions i estructura del
servei de teleassistència
b)
S´ha organitzat l´espai físic de la persona operadora amb criteris
de neteja, ordre i prevenció de riscos
c)
S´han descrit les normes d´higiene, ergonomia i comunicació que
prevenen riscos sobre la salut de cada professional
d)
S´ha argumentat la necessitat de seguir els protocols establerts per
a optimitzar la qualitat del servei en els diferents torns
e)
S´han utilitzat aplicacions informàtiques i ferramentes
telemàtiques pròpies del servei de teleassistència
f)
S´han comprovat els terminals i els dispositius auxiliars dels
serveis de teleassistència
g)
S´han descrit les contingències més habituals en l´ús de les
ferramentes telemàtiques
h)
S´ha justificat la importància de garantir la confidencialitat de
la informació i el dret a la intimitat de les persones
RA2.
Aplica procediments de gestió de les cridades que eixen usant
aplicacions informàtiques i ferramentes telemàtiques
a)
S´ha accedit a la aplicació informàtica mitjançant la contrasenya
assignada
b)
S´ha seleccionat en l´aplicació informàtica les agendes que cal
realitzar durant el torn de treball.
c)
S´han programat les cridades en funcio del nombre, tipus i prioritat
establerta al protocol.
d)
S´ha seleccionat correctament la cridada d´agenda en l´aplicació
informàtica
e)
S´ha aplicat un protocol de presentació personalitzat
f)
S´ha ajustat la conversa al objectiu de l´agende i a les
característiques de la persona usuària
g)
S´han seuit els protocols establerts per a l´acomiadament
h)
S´ha argumentat la valoració de l´ús d´un llenguatge apropiat a
la persona que rep la cridada que ix
RA3.
Aplica procediments de gestió de les cridades entrants seguint el
protocol i pautes d´actuació establerts
a)
S´han seguit els protocols establerts per a la presentació,
desenvolupament i acomiadament
b)
S´ha verificat l´alta de la persona en el servei
c)
S´ha adequat l´explicació sobre les característiquesi prestacions
del servei, així com el funcionament del terminal i els dispositius
auxiliars, a les característiques de la persona usuària
d)
S´han actualitzar les dades de la persona en l´aplicació
informàtica
e)
S´han usat estratègies facilitadores de la comunicació i un tracte
personalitzat
f)
S´ha respost correctament davant situacions de crisis i emergències
g)
S´han posat en marxa els recursos adequats per a respondre a la
demanda plantejada
h)
S´ha argumentat la importància de respectar les opinions i
decissions de la persona usuària
RA4.
Realitza el seguiment de les cridades entrants i ixents enregistrant
les incidències i actuacions realitzades, i elaborant l´informe
corresponent
a)
S´han aplicat els medis tècnics que afavoreixen la transmissió
d´informació entre torns
b)
S´han aplicat tècniques i procediments de registre de la informació
c)
S´han descrit els tipus d´informes del servei de teleassistència
d)
S´han elaborat informes de seguiment
e)
S´han identificat els aspectes de la seua pràctica laboral
susceptibles de milloraf)
S´han identificat les situacions en les quals és necessària la
intervenció d´altres professionals
g)
S´han tramitat les incidències i propostes de millora als
professionals competents
h)
S´ha valorat la importància d´adequar la seua competència
professional a les noves necessitats en el camp de la teleassistència
INSTRUMENTS D´AVALUACIÓ
Proves escrites amb preguntes
de caràcter teòric-pràctic
Proves escrites amb preguntes
concretes sobre els continguts de la UD
Treballs individuals i grupals
(Rúbriques)
Activitats realitzades tant a
l´aula com fora d´ella
Proves orals
Resolució de cassos pràctics
Control de l´asssitència
(ITACA)
Rúbriques per a valorar
l´actittud de l´alumne front el treball i la seua participació
TIPUS D´AVALUACIÓ:
La idea
d´avaluació contínua apareix lligada al principi constructivista
de l´aprentatge, en el sentit, que s´han de proposar, al llarg del
curs i amb certa freqüència, activitats avaluables que faciliten
l´assimilació progressiva dels continguts proposats.
Aquestes
activitats avaluables s´efectuaran en tres fases: avaluació
inicial, formativa i sumativa
Avaluació
inicial:
Conèixer
el punt de partida en què es troba el grup, tant a nivell de
coneixements como d´interessos i actitud.
Avaluació
formativa:
L´avaluació
de cada unitat es realitzarà tant des d´una vessant teòrica com
pràctica, atenent al caràcter més conceptual o procedimental de la
unitat i de cadascuna de les activitats. Totes les activitats
realitzades són avaluables
Avaluació
sumativa:
L´avaluació
sumativa de cada unitat determinarà si aquesta se supera o no. Per a
obtindre l´aprovat del mòdul de Teleassistència, s´hauran
d´aprovar (mínim qualificació de 5) totes les UD. La nota final
del mòdul serà la mitja ponderada de totes les unitats didàctiques
S´especificarà
més detalladement a l´apartat de criteris de qualificació.
Avaluació
quantitativa:
Conceptes:
40%
Procediments:
30-40%
Actituds:
30-40%
CRITERIS
DE QUALIFICACIÓ
CONTINGUTS.
Es valorarà el grau de consequció dels resultats d`aprenentatge
tenint en compte els continguts conceptuals, procedimentals i
actitudinals. El percentatge de cadascún dels continguts variarà
en funció del contingut teòric- pràctic de cada trimestre i els
alumnes serán informats degudament. Per tant serán els següents:
Conceptes:
osci.larà entre 40 -50 % de la nota total.
Procediments.
30-40% de la nota final.
Actitudinal.
20-30 % de la nota total.
Per aprovar el mòdul de
Teleassistència, és necessari traure com a mínim un 5 en cadascún
dels continguts. Totes les activitats puntuen de 0 a 10.
Serà necessari per a obtindre
l´aprovat del mòdul haver superat totes les UD
ASSISTÈNCIA.
És obligada, per tant, totes les absències, justificades i no
justificades seran penalitzades. Sols es permet un 15 % de faltes
d´assistència, del contrari, l´alumne perdrà el dret a
l´avaluació contínua. Les penalitzacions s´aplicaran a la nota.
Faltes justificables: requereixen d´un justificant degudament
argumentat. La penalització serà de 0.05 punts en cadascuna de les
sessions. En les faltes no justificables, la penalització serà de
0.1 punt en cadascuna de les sessions.
RETARDS. Es
considerarà quan l´alumne arribe a l´aula 10 minuts tard. 3
retards equivalen a 1 falta sense justificar
FALTES D`ASSISTÈNCIA A UN
EXAMEN: En cas de
no presentar-se a un examen, per causes justificades (prèvia
presentació de document que ho acredite), l´alumne podrà fer
l´examen altre dia que la professora estime oportú i la nota màxima
que podrà obtindre serà d´un 6 sobre 10 .En cas de suspendre
tindrà dret a una recuperació . Si el mateix alumne torna a
faltar un altre dia en que s´ha convocat un examen, obtindrà la
qualificació de 5.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS.
l`assistencia és
obligatòria. En el cas de no assistir es realitzarà un treball
d´investigació que la professorae stime oportú i serà avaluat.
LLIURAMENT DE TREBALLS.
Es valorara el compliment dels trerminis en l´entrega de treballs,
individuals i de grup. Cada dia de retard en l´entrega de treballs
baixarà 0.5 punts la nota. Si l´entrega es fa després de 3 dies
consecutius des de la data que s´ha acordat el treball serà suspés
i l´alume haurà de recuperar-lo, obtenint una qualificació de 5.
Els treballs s´entregaran en mà al professor que l´haja
sol.licitat.
EXPOSICIONS DE TREBALLS
GRUPALS. Si algún
component d´un grup de treball no assiteix al dia d´exposició del
seu treball, pot ocòrrer que: a)si l´absència és justificada,
amb document que ho acredite, tindrá una segona opció en el
interval de temps que dure la presentació de treballss. La nota
máxima a la que aspira será de 7.. b) si la absència no es
justificada, el treball será suspés optant a una recuperació quan
corresponga
RECUPERACIONS.
Es realizarán abans de finalitzar el trimestre si es possible. La
nota màxima que es podrá obtindre será un 5.(tant en proves
escrites, treballs i presentacions) En el cas de no aprovar, tindrá
l` opció de la convocatoria de juny amb la matèria corresponent al
trimestre no superat . En la Convocatòria extraordinària, el
temari será de tot el llibre, independentment que alguna part
estiguera aprovada o no,i també incorpora tots els treballs
corresponents.
AVALUACIÓ
NO CONTINUADA.
S`aplicará a l´ alumnat que acumule entre faltes de assistència i
retards una quantitat igual o major al 15% de les hores curriculars
(1 hores). La prova podrá tindre un carácter teóric-practic. El
material de referencia será el correspondent al manual del módul i
el material complementari donat.
Es durà a terme un pla
d’activitats de reforç i ampliació a partir de les necessitats de
l’alumne i/o el grup, amb l’objectiu d’atendre la diversitat
del nostre alumnat.
La recuperació de les
avaluacions suspeses es realitzarà amb activitats de reforç o prova
objectiva que, a l'efecte, dissenyaràn els professors
Sistema de recuperació: Els
aspectes no superats en cada unitat didáctica es recuperaran durant
el període de recuperació, al mes de juny.
El professor el.laborarà un
pla de recuperació personalitzat.
Cas de
no superar totes les U.D. del curs quedarà com a no superat aquest
mòdul.
Per
tal de concretar amb més detall tots els criteris es fa referencia a
l’Annexe PLA DE TREBALL 2017-18 on es detalla cadascun dels
elements de valoració i treball.Cadascun dels professors disposa del
seu específic detall.
6.5
AVALUACIÓ DE LA PROGRAMACIÓ DOCENT
L'avaluació serà del procés
d'ensenyança-aprenentatge, per tant s'avaluarà l'adequació de la
programació elaborada pel professor (els objectius didàctics, els
continguts, les activitats, la seqüenciació, la temporalització,
els recursos emprats, etc.),
així com els aprenentatges adquirits i les actituds dels
alumnes.L’avaluació
de la tasca docent es durà a terme al finalitzar cada una de les
avaluacions trimestrals.
A l’acabament del curs es farà una avaluació final d’aquesta
tasca docent.Com a instrument usarè un diari de classe on
s´especificaran els continguts que es proposen donar a la sessió,
els que s´han donat, incidències i observacions que s´estimen
oportunes.Introduirem enquestaes puntuals i avaluació trimestral de
l’alumnat.
7-
MESURES D´ATENCIÓ A L´ALUMANT AMB NECESSITATS ESPECÍFIQUES DE
SUPORT EDUCATIVES
Es
programaran activitats de suport per a l´alumnat que ho necessite,
amb l´orientació i seguiment per part de l´equip d´orientació
del centre. En qualsevol cas, l´alumnat haurà de superar els
continguts que demostren que pot alcançar les competències
establertes al títol de Tècnic en Atenció a persones en situació
de dependencia.En el nostre grup hi ha un alumne amb una hipoacusia
severa però amb una ampla adaptació verbeal.Com a mesura
d’adaptabilitat estarà localitzat en part frontal aula de forma
permanent i es vocabulitzarà en castellà en traducció
inmediata.farem un seguiment de la seva adaptació.
8-
ASPECTES TRANSVERSALS
8.1
FOMENT DE LA LECTURA
Donada la realitat amb la que
ens trobem respecte de la deixadesa dels nostres alumnes cap a la
lectura, cosa que genera problemes en la comprensió, s’ha decidit
establir com a objectiu de centre fomentar la lectura. Per aquesta
raó, obligatòriament, per a aquest mòdul, l’alumnat haurà de
llegir i analitzar el següent llibre:
El llibre de lectura
serà:DIARI DEL BUNQUER. Kevin Brooks .Editorial 62
Busquen la concienciació dels
valors base del tecnic per completar perfil atenció en
Teleassistència i FCT.
Treballarem en lectures
dialogiques,resum anual de 20 pagines amb un esquema de redacció per
completar el treball.
També treballarem el pla de
lectura amb articles del sector(casusistica :Oliver Shaks.El hombre
que confundió a su mujer con un sombrero.Ed Anagrama.).
Tindrem com a segona
alternativa si procedeix de lectura més d’informació básica:
“Servicios
y tecnologias de teleasistencia: tendencias y retos en el hogar
digital” (Editada per el Círculo de Innovación en tecnologías de
la información y comunicaciones, la Confederación Empresarial de
Madrid i la Consejería de Educación de la Comunidad de Madrid.
Autores: Miguel A. Valero, José A. Sánchez i Ana Belén Bermejo)
Cas
de tenir dificultats s’optarà per una lectura vinculada al modul
presentant l’oportú treball .
“Los
renglones torcidos de Dios”. Torcuato Luca de Tena (malaltia
mental)
“En
una noche estrellada”. Katherine Kingley (discapacitat visual)
“El
extraño caso del perro a media noche” . Mark Haddon (Autismo)
“Flores
para Algernon”.Daniel Keyes (discapacidad mental)
“El
ángle diestro”. Jorge Parada (discapacidad física y valores9
“El
grito de la gaviota” Emmanuell Laborit (discapacidad auditiva)
“Martes
con mi viejo profesor”. Mitch Albom (esclerosis ELA)
8.2
TIC
Atenent
al RD1593/2011, les TIC’s tindran un pes creixent i per això les
inclourem dins de l'aula per apreciar els aspectes positius com a
mitjà de facilitar-nos recursos i els aspectes negatius davant el
seu ús nociu. Amb això, pretenem desenvolupar un esperit crític
davant les TICS i mass-media, contemplat com a objectiu General de
centre.
Donant resposta a la normativa i ajustant-nos a l'establert a nivell de centre comptem amb els següents recursos d'aula i de centre: la càmera digital (farem fotos d'activitats de l'aula que presentarem en Power-Point), televisió (els ensenyarem a decodificar els missatges publicitaris i desenvolupar un esperit crític, realitzarem jocs de rol, anàlisi i critica), ordinador (iniciarem a l'alumne en la cerca crítica d'informació), canó, DVD, aula d’informàtica…
A través d'aquests recursos treballarem continguts propis de cada U.D., així com activitats de motivació, desenvolupament, reforç i/o ampliació a través de diversos programes i pàgines web
En definitiva, el que pretenem amb l'ús de les TIC és: que adquireixin destreses en l'ús d'informàtica i mass-media, desenvolupar l'esperit crític davant l'ús de les TIC apreciant avantatges i desavantatges; compensar desigualtats d'alumnes que no tenen accés a les TIC; atendre les necessitats de reforç i ampliació per als alumnes que ho necessitin; aportar activitats riques i variades que li serveixin de motivació…
Donant resposta a la normativa i ajustant-nos a l'establert a nivell de centre comptem amb els següents recursos d'aula i de centre: la càmera digital (farem fotos d'activitats de l'aula que presentarem en Power-Point), televisió (els ensenyarem a decodificar els missatges publicitaris i desenvolupar un esperit crític, realitzarem jocs de rol, anàlisi i critica), ordinador (iniciarem a l'alumne en la cerca crítica d'informació), canó, DVD, aula d’informàtica…
A través d'aquests recursos treballarem continguts propis de cada U.D., així com activitats de motivació, desenvolupament, reforç i/o ampliació a través de diversos programes i pàgines web
En definitiva, el que pretenem amb l'ús de les TIC és: que adquireixin destreses en l'ús d'informàtica i mass-media, desenvolupar l'esperit crític davant l'ús de les TIC apreciant avantatges i desavantatges; compensar desigualtats d'alumnes que no tenen accés a les TIC; atendre les necessitats de reforç i ampliació per als alumnes que ho necessitin; aportar activitats riques i variades que li serveixin de motivació…
Basicament utilitzarem el
sistema de blog de classe amb els següents objectius:
-capacitat de resolució i
treball amb eines educatives.
-Acostumbrar a eines base
tecnologiques de treball i no solament d’oci i temps lliure
-publicar els treballs i
comentar-los
-exposar enllaços i links
útils per la tasca .
-guardar videos aplicats per
comentar.
-Deixar com carpeta de recull
de cada alumne si procedeix.
-Crear
grups de correus
-compartir
i treballar amb Drive
-Utilitzar
tecniques en Prezzi,powers i altres.
-Youtube.-Gravació
i autovaloració de la tasca realitzada
Creau
un blog i utilitzar-lo
Explorar
noves aplicacions.
Contestar
entrades.
Comprensió
de rubriques
Comentaris
en Videos educatius Blog a partir de Youtube.
MESURES
PER DESENVOLUPAR LES CAPACITATS D´INICIATIVA I EMPRENIMENT. EDUCACIÓ
EN VALORS
A
través del treball a l´aula: continguts, comunicació professor@s-
alumnes i interacció entre ells, , s´intentarà que l´alumnat
desenvolupe una sèrie de valors que inclouen qualitats personasl ,
habilitats socials i professionals que caracteritzen a les persones
emprenedores:
qualitats
personals:
iniciativa,
perseverància, confiança en un mateix, autocontrol, sentit crític,
flexibilitat, responsabilitat,motivació, esperit possitiu,
adaptabilitat i visió emprenedora
Habilitats
socials:
treball
en equip, cooperació, comunicació, capacitat per a relacionar-se
amb l´entorn, empatia, sensibilitat front a les necessitats dels
demés, assertivitat
Habilitats
professionals:
capacitat de planificació, pressa de decissions i assumpció de
responsabilitats, capacitat per a afrontar els problemes i trobar la
solució, llideratge, capacitat organitzativa, habilitat negociadora,
usar les tecnologies de la informació i comunicació com a
instrument bàsic d´iniciatives emprenedores al sector dels Serveis
Socials.
VALORS
BASICS A EDUCAR EN LA TRANSVERSALITAT.-
Afabilitat.-ús
llenguatge adient sense renecs ni paraules malsonants.
Capacitat
de frustació
Utilització
de la comunicació(ús del móbil)
Cultura
de l'Esforç
Compromis
amb la puntualitat
Atenció
Capacitat
d’Observació i el.laboració
Capacitat
d’experimentació i resolució de problemes.
Capacitat
Imaginació o creativitat.
Intentarem
aplicar els 7 prinicipis de l’aprenentatge Com aComunitat
d’Aprenentatge.
MESURES
BASIQUES PER LA IGUALTAT D EGENERE.
Mantenir
els criteris del centre desenvolupats pel departament d’Igualtat.
9-
RECURSOS
HUMANS:
Donat la transversalitat dels diferents mòduls que composen el
Cicle, serà necessària la coordinació de tot el professorat que
els imparteix. També es contarà amb professionals dels sector de la
Teleassistència
DIDÀCTICS
I ORGANITZATIUS
-
llibre de text
-
legislació dependència
-
registres audiovisuals relacionats amb els teleoperadors
-
material bibliogràfic formatiu i informatiu que complemente l´aportació teòrica donada en la UD
-
recursos tecnològics d´informació i comunicació
-
Detallem a continuació els Recursos instrumentals que anem a utilitzar:
-
-Dinàmiques d’activivació,presentació i enquadre
-
-explicació verbal del professor
-
-activitat aprenentagte en aula
-
-llibre Altamar Teleassistencia.
-
-llibre de lectura
-
-apunts
-
-Mapes conceptuals
-
-Croquis
-
-Diagrames de fluxes d'informació
-
-Role playings
-
-lectures dialógiques
-
-Treball en Blog de la classe
-
-Maquetes de treball
-
-Exercicis llibre Altamar.
-
-Activitats autocontrol amb técniques de meditació necesàries i aplicables a Teleassitència..
9-
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
EN
EL CENTRE:
9.1.--Realització
eixides d’aprenentatge i servei al centre assenyalat per direcció
en aquest curs.
Eixida
APServei en el propi entorn a concretar dates.-Cas de saturar
l'horari definirem les activitats de forma alternativa.
Eixides
pedagogiques educatives pel propi barri i entorn.
28-9-17,
20/10/17,
17-11-17,
15-12-17
19-1-18
23-2-18
9.2.-Activitats
i Eixides de departament general
Proposarem
les eixides amb Equip Educatiu de Cicle per evitar duplicitat i poder
aprovar l'esmentada llista amb dates per la PGA en el Consell
Escolar.
Dia
de la violencia de gènere en el propi IES.
Tallers
Nadalencs en el propi Ies el 22 de Desembre de 2018
Dinamització
del Porrat de Potries. Març de 2018
Dia
de la Dona en el propi Ies el 8 de març del 2018
Setmana
Cultural en el propi Ies Veles o en aula Magna Universitat
Politécnica els mesos
de març abril maig de 2018
Dia
del Llibre del Veles en el propi Institut el dia 22 abril de 2018
9.3.-EN
L´ENTORN PROPIS DEL CICLE DE TAPSD
VISITA
Preventori……...26-9-17
Espurna
en data .................25-10-17
Eixida
per visitar Residencia Ondara i altre recursos en data 17-1-18
ASMISAF
EN DATA ......13 febrer de 2018
Residencia
Mediterranea en Nadal 18-12-17
Col.legi
Enric Valor Educació Especial..........14-12-2017
No hay comentarios:
Publicar un comentario